zondag 18 juli 2010

Deel 21: Brief 2

11 augustus 2009

Aan:
Burgemeester Van Der Plaetsen, Schepen van Onderwijs Dierckx, Kristel Vingerhoets, Directrice gemeentelijke basisschool, Roland Dhollander, voorzitter schoolraad

Geachte,

Bij deze zouden wij nogmaals willen reageren op de brief die aan alle leerlingen van de gemeentelijke basisschool is meegegeven eind juni 2009.
Hoe kunnen en durven jullie het lot en het recht van één individu in de weegschaal leggen tegenover dat van niet één kind maar dat van tientallen, misschien wel honderden !
Gaan jullie elke verantwoordelijkheid tegenover de gemeenschap blijven ontlopen, het dekseltje op het potje gesloten houden ?
Hebben jullie dan niet enig goed fatsoen ?
Welke acties hebben jullie ondertussen genomen?
En als jullie die dan toch hebben ondernomen, waarom zijn deze dan nog niet gecommuniceerd? Met ons, met de gemeenschap?
Dat jullie niet kunnen begrijpen wat er in onze hoofden omgaat is maar goed ook, niemand hoeft mee te maken wat wij doormaken maar er is een groot verschil tussen begrijpen en begrip tonen! En van dit laatste heb ik nog niets gemerkt. ABSOLUUT NIETS.
Ik, de papa, kan nog steeds niet werken, heb slaapproblemen en moet nog steeds pillen slikken om de dagen door te komen. Met alle gevolgen van dien. Mijn werkgever heeft zeer veel begrip voor mijn situatie maar hoe ver die reikt weet ik niet, tenslotte heeft hij een zaak te runnen.
Hoe denken jullie dat wij verder moeten? Ook onze kop in het zand steken en doen of er niks gebeurt is met onze dochter?
En wat met alle andere kinderen of proberen jullie te vergeten dat er wel degelijk iets is gebeurd in jullie school en dat de dader nog steeds rondloopt en vrij spel heeft!
Voor de houding van de burgemeester heb ik nog het meeste begrip; laat het gerecht zijn werk doen! Dat was ook in maart onze mening maar door jullie toedoen waren wij genoodzaakt om te reageren en zijn wij dat nog steeds.
Ook vinden wij dat jullie ons op de hoogte kunnen houden, uiteraard niet over het verloop van het onderzoek maar wel over de maatregelen die jullie nemen.
Ik hoop dat dit schrijven eindelijk eens resultaat oplevert, niet enkel voor ons maar voor de ganse Wommelgemse gemeenschap.


Hans en Margo, ouders van Luka

Geen opmerkingen: